»Tvångsåtgärder fick mig att önska att jag vore död«
ESSÄ. ”Jag förstår varför folk tar livet av sig om de blir bemötta på det här sättet här, utbrister jag till vårdpersonal i ett läkarsamtal i slutenvården hos psykiatrin sommaren 2025." Linda Andersson skriver om sina upplevelser av tvångsåtgärder. Hon uppmanar politiker att berätta vad de gör för att skapa en god vård i psykiatrin.